Rondreis door USA! - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Roel Vink - WaarBenJij.nu Rondreis door USA! - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Roel Vink - WaarBenJij.nu

Rondreis door USA!

Door: Roel Vink

Blijf op de hoogte en volg Roel

02 Mei 2011 | Verenigde Staten, Davis

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes na mijn vorige verhaaltje. Ik heb dit keer iets meer te vertellen maar ik zal het proberen kort te houden.

Vrij kort na het vorige verhaal kreeg ik te horen dat mijn abstract is geaccepteerd voor het Diabetes congress in San Diego van 24-28 juni! Mijn abstract zal worden gepubliceerd in de juli-editie van het journal en ik mag een poster-presentatie geven. Daarnaast is mijn poster onderdeel van de audiotour waarbij groepjes geinteresseerden met een soort gids langskomen en me vragen zullen stellen. Erg spannend en leuk! Verder heb ik mijn begeleider geholpen met het schrijven van een artikel, waarvoor ik voor mijn inspanning 4e auteur ben op het artikel. Al is het niet een hele belangrijke positie, ik sta toch mooi op pubmed, erg gaaf. Mijn thesis onderwerp is ook bekend en ik ben bijna klaar met mijn inleiding. Helaas heb ik niet zo veel tijd om hieraan te werken aangezien ik het 14 juni moet inleveren en ik ondertussen moet werken, maar dat gaat vast goed komen. Kortom, wat betreft studie loopt alles soepeltjes!

Maar waar ik al zo lang naar uitkeek was dat mijn zusjes en Joost langskwamen de afgelopen 2 weken. Het was geen vakantie waarin ik liet zien waar ik studeerde en dat soort dingen, want er zijn natuurlijk ontzettend gave dingen te doen in California en de rest van Amerika. Na een lange vertraging kwamen ze dan uiteindelijk op zondag de 17e aan in San Francisco. We hadden elkaar bijna 6 maanden niet meer gezien dus dat was heel erg leuk om even bij te praten! De 2 dagen daarna hebben we San Francisco verkend. We begonnen rustig aangezien ze flink moe waren van de reis. We hebben market street afgelopen richting de pier waar we erachter kwamen dat er geen tickets meer waren voor Alcatraz. Erg jammer voor Inge en Joost, maar gelukkig waren er voor de 25e nog kaarten wanneer we volgens de planning terug zouden komen in San Francisco. Die dag zijn we ook nog even naar de zeeleeuwen wezen kijken, hebben we een bezoekje gebracht aan Chinatown en hebben we lekker krab gegeten en geshopped bij Macys. De volgende dag maakte we een fietstocht door het park, over de golden gate bridge en daarna via de Ferry weer terug naar het vaste land. Het was een prachtige dag waarin we mooi de verschillende wijken van San Francisco konden bekijken. In het park lag het California Academy of Sciences museum, hier hadden ze allerlei dieren (levend en opgezet) tentoongesteld, wat toch iets meer voor kinderen bleek te zijn. Met tientallen krijsende kinderen om je heen blijkt het wat minder relaxed om rustig rond te kijken dus we zijn daar niet heel lang gebleven. Vanuit het park fietsten we naar het presidio van San Francisco, met mooie heuvels en een prachtig uitzicht over de stad/golden gate/alcatraz. En van daaruit was de Golden Gate bridge aan de beurt, erg indrukwekkend! Helaas was het erg mistig (gelukkig hebben we een paar dagen later toch een mooie foto kunnen maken) , maar hopelijk kunnen jullie op de foto toch zien hoe groot de brug werkelijk is, niet te begrijpen hoe mensen dat hebben kunnen maken zo lang geleden. Kijk maar eens naar de foto met de statistieken van wat er is gebruikt voor de bouw. Hierna zaten onze eerste dageb in San Francisco er alweer op.

De volgende dag vlogen we naar Las Vegas. Eenmaal uit het vliegtuig kun je je hersenen in stand-by zetten want alles wat je wilt is voor je uitgestippeld. Toen we onze huur-auto gingen halen hadden we dan ook het idee dat je wat eten aan het afhalen bent, we hoeven alleen aan te geven wat we wilden en weg waren we. En natuurlijk hadden wij trek in een zeer Amerikaanse Full-size SUV, een Chevrolet (voor de bezorgde milieu-activisten onder ons, het was een zuinige SUV, als zoiets al bestaat, haha). Echt een genot om daarin rond te reiden kwamen we de dagen daarna achter. Het hotel waarin we verbleven was ook echt geweldig! Prachtige kamers, met in elke kamer unieke attributen van vorige beroemde bewoners, waar Willeke en ik onder de hoede stonden van Charlie Sheen, haha (is ‘winning’ in NL ook zo’n hype?). Overdag hebben we The Strip een beetje verkend met de bekende casino’s die we allemaal kennen van de films, al zijn wij het meeste gebleven in Planet Hollywood. De strip was erg gaaf om te zien met alle ‘over the top’ casinos, de neonlichten in de avond en de shows in de casino’s zelf. Eenmaal s’avonds zijn we begonnen met wat voorzichtig gokken en begrepen we eigenlijk vrij weinig van al die gokautomaten en verschillende soorten poker. De volgende dag was het Joost zijn verjaardag en kreeg hij als cadeau een rondvlucht over de grand-canyon samen met Inge! Daarna was het weer tijd om te gokken en hadden we de smaak wat meer te pakken. Na het gokken belanden we toevallig in een bar waarin een Johnnie Cash cover band aan het optreden was, die ongelofelijk goed was! Een legendarische avond… Ook wat betreft het gokken was het geluk aan mijn kant, al was ik helaas de enige hierin.

De volgende bestemming op onze reis was Death Valley. Ik had mijn huiswerk gedaan en las in mijn boekje over de rotsen, kaalheid en verzengende hitte en was niet erg enthousiast. Maar ik bleek het compleet verkeerd te hebben want het was een ongelofelijk mooie omgeving. De gigantische eeuwenoude rotsen hadden achter elke hoek weer een andere kleur en waren fantastisch om te zien. Ook de grote zoutvlakten en zandduinen waren prachtig! We moesten dan ook elke 5 minuten stoppen om een foto te maken waardoor we niet echt opschoten. De foto’s doen helaas niet goed recht aan hoe prachtig het daar was, maar ik ga er sowieso naar terug in juli. Terwijl we het park uit kwamen kwamen we steeds meer groen tegen en reden we via het Sequoia National park richting de kust. Op de weg naar de kust kwamen we langs prachtige bossen en groene heuvels/ bergen, ook een mooie streek. Aangekomen bij de kust hadden we weer een compleet ander uitzicht met de ruige kust, prachtige bebosde bergen en een strand vol zeehonden, zeeleeuwen en zeeolifanten. We waren van plan de weg langs de kust helemaal naar San Francisco te nemen, maar helaas bleek deze afgesloten. Dus gingen we via de green valley richting het noorden, terug naar San Francisco.

Toen stond alweer de laatste reisbestemming op het programma: New york. Een van de eerste dingen die we hier gingen bezoeken was natuurlijk het statue of liberty. Uiteindelijk zijn we er alleen met de Ferry langs gegaan om wat foto’s te maken, want op het eilandje zelf was niet heel veel te doen. Onze Ferry stopte vlakbij op Ellis Island, met een museum over de geschiedenis van de immigranten die eind 19e eeuw/begin 20e eeuw naar New York kwamen. Dit was erg interessant en zeker de moeite waard. Die avond zijn we naar Times Square geweest wat erg leuk was. De gigantische reclameborden, de luxe winkels, broadway shows overal en gele toeterende taxis gaf een echt New York gevoel. De dag erna zijn we naar het empire state building gegaan dat een prachtig uitzicht gaf over de stad. Het geeft je ook een idee van hoe groot Manhattan wel niet is terwijl het maar een deel van de hele stad is. S’avonds zijn we naar een comedy club gegaan direct aan times square. We zaten in een klein zaaltje met maar een stuk of 20 mensen waar 4 comedians voor elk ongeveer 20 minuten kwamen optreden, erg leuk! Ook moesten we natuurlijk de onuitputtelijke drang naar sport van de Amerikanen uitproberen. Daarom gingen we naar een wedstrijd van de New York Yankees (Baseball) tegen de Chicago White Socks. Baseball kan best een saaie sport zijn, maar ze zorgen ervoor dat je elk moment iets te doen hebt. Zodra ere en minuut niet gespeeld wordt gaat de camera richting het publiek, is er een quizvraag die iemand uit het publiek speelt of doet er iemand een huwelijksaanzoek. Gelukkig wonnen de yanks met 12-3 en was de sfeer in het stadion geweldig. Een rooftop bar was de volgende halte, een drankje drinken op de 30e verdieping met de elite van New York was een goede afwisseling met de Yankees, haha. Met daarna een karaoke bar waar een Will-smith look a like het bekende nummer van de film men in black zingt met dans en attributen en al, maakte de avond compleet. Zo is het echt een stad waar je 2 jaar kan blijven en steeds nieuwe dingen kan meemaken, al ben je de drukte na een paar dagen wel zat. Natuurlijk moesten we ook naar een broadway show, dus zijn we naar de Blue man group geweest. De voorstelling was leuk, maar viel toch een beetje tegen. Een echte broadway-musical zal ik toch aanraden mocht iemand twijfelen. De laatste dag ging iedereen z’n eigen gang en ging ik naar het Metropolitan museum of Art. Dit museum heeft ongeveer 2 miljoen stukken en je kan hier dan ook een week doorbrengen zonder iets 2x te zien. Vooral de stukken van de tijd van de grieken, romeinen en egyptenaren waren erg mooi. Maar ook de schilderijen van Rembrandt, Vermeer, van Gogh, Picasso en vele anderen waren mooi. Daarna sloten we de avond af met nog meer shopping en een grote New York pizza! Al met al was de New York ervaring erg leuk en viel het best mee met de drukte van het verkeer en waren de New Yorkers erg behulpzaam en aardig!

Kortom, het waren 2 geweldige weken in alle delen van Amerika, mede dankzij mijn zusjes en Joost, leuk dat jullie er waren! Mochten er nog meer mensen langs willen komen, jullie zijn van harte welkom, haha. Tot over een paar maandjes allemaal, ik zal nog zeker een berichtje plaatsen voor ik terugga!

Groetjes Roel

• 03 Mei 2011 - 14:21

Robert-Jan:

Hey Roel!

Gaaf verhaal man. Jullie hebben veel gezien in 2 weken zeg! Maare jij en gokken, ik kan me een gokkast in Madrid nog wel herinneren ;). En lekker dat je onderzoek soepel loopt! Kga je maar eens pubmedden :).

Take care!

RJ

ps je foto's krijg ik helaas niet geopend met die schrale trage ***internet maar dat komt dan over 6 weken.

• 03 Mei 2011 - 15:58

Dirk:

Yo Roel!! Supervette reis zeg!! Lijkt me echt vet om ook eens een keer de West-Side te bezoeken! Mooi dat je het nu samen met je zusjes hebt kunnen zien! Zet m op met je scriptie!! Gr's!!!

• 04 Mei 2011 - 14:01

Melline :

Mooi dat het goed gaat en dat je in een tijdschrift staat :)! Nice pica's ook ^^ wanneer kom je weer terug??

xxx

• 05 Mei 2011 - 08:31

Daan:

Jealous..jealous..jealous!...Supervet, echt leuk dat je twee zulke mooie weken hebt gehad samen met je zussen en Joost! Zal ff wennen zijn om nu hard te gaan schrijven aan je scriptie met al die ervaringen in je hoofd ;)..Spreek je snel!

Cheers

• 09 Mei 2011 - 09:22

Alex:

California Roelof,

Heb eindelijk weer eens tijd gehad om een stukje van jou te lezen.
    Heel leuk om te zien dat je nog steeds een mooie tijd hebt daar.
    Succes verder met je studie/scriptie/werk en niet vergeten om van de rest te genieten!

Gr Alex

• 16 Mei 2011 - 13:33

Rianneke:

Een beetje een late reactie.. super leuk dat je twee weken hebt rondgereisd! Jullie hebben wel veel mooie dingen gezien :) en ook zeker gaaf dat je nu op Pubmed staat ;) xx

• 28 Mei 2011 - 12:14

Vincent:

Roelos, ik zit me kapot te vervelen in de trein dus ik lees je verhaaltje nog maar eens een keertje over om wat te posten. Echt een vette reis, ik krijg ook al zin om naar California te gaan in augustus!
    Hier gaat alles prima, zondag laatste wedstrijd competitie. We staan nu 6e dus dat komt wel goed. Een hoop leuke wedstrijden gehad, fijn om eindelijk 5e klasse te spelen. Je bent wel echt al lang weg, gelukkig is het al bijna juli. :).

Ps. Zag ik het nou goed dat je rijden met een korte ei geschreven hebt? :p