Sunny California? - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Roel Vink - WaarBenJij.nu Sunny California? - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Roel Vink - WaarBenJij.nu

Sunny California?

Door: Roel Vink

Blijf op de hoogte en volg Roel

13 Maart 2011 | Verenigde Staten, Davis

Dag lieve mensen!

Het is tijd voor mijn volgende verhaaltje met belevenissen van de afgelopen tijd! Zoals de titel al aangeeft was het de afgelopen tijd toch niet zo zonnig in California. De laatste weken hebben we veel regen gehad, al was de temperatuur niet verkeerd. Gelukkig is mij verteld dat het vanaf april vrij droog zal zijn. Maar genoeg over het weer, in Nederlands zal het vast niet veel beter zijn :P.

Vrij snel na mijn vorige berichtje was er wat minder fijn nieuws. Er was een jongen aangehouden in Davis, Nick Benson. Hij had meerdere geweren en honderden kogels in zijn auto en was op weg naar de campus. Daarnaast was hij bevriend met een huisgenoot van mij en heeft hij 2x meegedaan aan de studie waar ik aan meewerk! Dat was wel eng om te horen, maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Gelukkig heb ik ook leuke dingen meegemaakt :). Zo was er het spektakel van de superbowl, de Pittsburgh Steelers tegen de Green Bay packers. Het is een soort nationale feestdag waar iedereen naar feestjes gaat, en ik kon natuurlijk niet achterblijven! Zelfs alle dames zijn dan plotseling geinteresseerd in Football omdat ze dan schijnbaar de leukste reclames laten zien, zo is iedereen tevreden! Voor mij was het erg leuk omdat ik nu eens goed kreeg uitgelegd hoe het spelletje werkt en het is best leuk! Helaas hebben we geen kabel hier dus kan ik het verder niet echt volgen. het footballteam van UC Davis is niet geweldig, maar ik ga binnenkort toch zeker een keer kijken hoe College football is. Een ander geweldig voorbeeld van de Amerikaanse cultuur is Hooters! Eric (een amerikaanse vriend van me hier) vond dat ik daar toch geweest moest zijn. Daarna zijn we naar een gentlemens club geweest, wat er schijnbaar ook bij hoort :).

Verder ben ik ook meer aan het tennissen nu hier. Ik heb een paar vaste tennis-maatjes gevonden en elke vrijdag is er een soort toss voor studenten waar het altijd gezellig is. Als het weer het toelaat ga ik proberen tenminste 2x per week te tennissen. Al zal het vanaf mei vaak rond de 40 graden zijn, ben benieuwd hoe dat is! Ook ben ik de laatste tijd steeds vaker te vinden in de kroegen van Davis. In januari heb ik een groep internationale studenten leren kennen die regelmatig feesten organiseren en in de kroegen te vinden zijn. Het uitgaansleven mag dan niet zo bruisend zijn als in Maastricht, de groep studenten is erg leuk!

Voor mijn stage moet ik af en toe werken in sacramento en daarom heb ik een auto gekocht! Mijn budget was niet erg hoog maar gelukkig is de ghetto van Sacramento nog ergens goed voor. Hier vond ik een mooie Subaru Legacy, 1990 met maar 133.000 miles op de teller (al vermoed ik dat het komt omdat de speedometer niet werkte toen ik em kocht :P). Tot nu toe werkt ze prima en ben ik verliefd op haar en al haar kleine gebreken... Mijn kentekenplaat heeft de toepasselijke tekst "Tall man" achterop, een van de redenen waarom ik haar kocht :).

Niet lang daarna ben ik weer naar het nationale park Point Reyes geweest in Noord-California. Hier was ik met mijn baas en hebben we een hike-trip gedaan door de bossen. Terwijl de familie bambie vrolijk voor ons uit rende, was er een groep gieren die boven mij bleven cirkelen (hopelijk geen slecht teken). Verder zagen we wat kleinere diertjes zoals wat eekhoorntjes en een buidelrat. Helaas geen mountain lion gezien, al zijn die vrij schaars daar. Toch is het een goede voorbereiding op het grotere werk zoals Yosemite park :). Want in April komen mijn zusjes en Joost langs :). De plannen zijn grotendeels gemaakt en we gaan ondermeer naar Vegas, San Francisco, Yosemite park, Lake Tahoe en New York. Mijn baas was zo aardig om me 2 weken vrij te geven en ik heb er erg veel zin in!!

Daarnaast ben ik natuurlijk ook aan het studeren geweest. Zo heb ik mijn naam op een artikel gekregen dat we willen publiceren! Daarnaast ben ik bezig met een aantal verschillende technieken en mag ik hopelijk wat operaties oefenen op dode ratten. Ook moet ik nu toch echt beginnen met het schrijven van mijn thesis, daar heb ik wat minder zin in...

Volgend weekend staat er een camping trip met mijn huisgenoten en aanhang op het programma en daarna uiteraard 2 weken rondreizen in Amerika, daarna komt mijn volgende verhaaltje!

Ik heb een paar foto's gemaakt en die zijn te vinden in mijn album:

https://picasaweb.google.com/111479885234091342578/AmerikaDavis#

Groeten uit Amerika!

Roel


  • 13 Maart 2011 - 22:08

    Robert-Jan:

    Yo Tall Man!

    Dat ene was wel een verhaal, maarja het blijft natuurlijk Amerika ;) Super gaaf dat je binnenkort lekker gaat rondreizen.
    Take care!

  • 13 Maart 2011 - 22:09

    Fedde:

    Hehe.. 4 wielen ter beschikking! Wat een rijkdom. Hopelijk hoef je haar niet te vaak aan te duwen ;)

  • 14 Maart 2011 - 06:29

    Marianne:

    Zeg,jij hebt daar echt de tijd van je leven.
    Ik lees alleen maar leuke dingen die je onderneemt.
    Fijn dat het je zo goed gaat.
    Geniet van de rondreis door Amerika.
    H.gr.Marianne

  • 14 Maart 2011 - 06:44

    Wieneke:

    eeej roel!

    wat een verhalen! Leuk hoor! Wel een beetje oppassen met wie je bevriend raakt he :P
    en ik weet hoe het is om een auto met gebreken te hebben ahah, maar fedde was al sneller verliefd op mijn auto dan ik haha. ik heb hem nu geschilderd :P super vet, dus nu komen mijn vlindertjes ook :P ahah
    Heel veel plezier daar nog en geniet van het komende weer
    bij mij wordt het vanaf nu alleen maar kouder :(

  • 14 Maart 2011 - 08:23

    Alex:

    Tall Man,
    Had eindelijk weer eens wat tijd om een van je verhalen te lezen. Mooi dat je het naar je zin hebt daar en ik heb altijd al gezegd dat football leuk is :-)
    Als je in New York bent moet je sowieso een keer naar de 230 Fifth rooftop bar gaan!

    Take care,
    Alex

  • 14 Maart 2011 - 11:24

    Inge:

    Jaaaaaa, meer verhalen! Altijd leuk om te lezen! We missen je hier wel hoor en het is maar goed dat we over ruim een maand langskomen! Het aftellen is begonnen! Goed om te horen dat je het erg naar je zin hebt in de USA.

    Kus

  • 14 Maart 2011 - 13:56

    Rianneke:

    Haha super mooi dat je een auto hebt ;)
    Veel plezier met je rondreis en succes met je thesis natuurlijk :)


  • 17 Maart 2011 - 18:31

    Dirk:

    Roelof!! Wat een beauty die auto van je!! :P Mooi dat je je steeds meer lijkt te vermaken en dat je je opmaakt voor de betere bezienswaardigheden van california (en new york)!! Alex' advies van de rooftopbar wil ik nog even extra benadrukken!! Have fun!!

  • 18 Maart 2011 - 15:30

    Karen:

    Wooo dat klinkt echt goed man! Je meest enthousiaste verhaal tot nu toe! Ik ben blij dat je het zo leuk hebt en dat Yosemite park schijnt geweldig te zijn. En zo'n kampeertripje is natuurlijk ook heel leuk. Fijn dat je nu veel kan tennissen daar en supergoed van je artikel. Veel plezier met je lieve autootje (grappig dat mannen daar altijd in een vrouwelijke vorm tegen praten, of is dat logisch?) en hopelijk is je camping trip een succes! xx

  • 19 Maart 2011 - 20:18

    Phillip:

    Dat je bij zo veel mooie activiteiten nog aan de slag kunt met studeren... ^^

    Net de Superbowl voorbij en daar komt al weer het volgend event: March Madness. Laat je van je VS-vrienden daarin inwijden ;)

    Nog veel plezier bij het rondreizen!

  • 21 Maart 2011 - 13:41

    Leen En Ida:

    Dag Roel! Marianne vertelde dat ze een berichtje had achtergelaten...kunnen wij niet achterblijven natuurlijk
    enne...tja, dat autootje...neem maar gewoon mee, heeft Leen weer een klus(je) ...die ziet vast wel een oplossing! Nou, die klust nog hoor..is het niet die van Esther,waar een nieuwe motor in moet..olie-lekkage, dat het een lieve lust is (hoop wel dat die plek op de grond bij de hut verdwijnt...dan wel de 240 enz. Maar het houdt m van de straat.
    Leuk je verhalen te lezen. Veel plezier met Joost en je zussen binnenkort!!
    Liefs leen en Ida uit een zonnige Betuwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davis

Roel

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 4994

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 16 Juli 2011

Stage in California

Landen bezocht: