Settled! - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Roel Vink - WaarBenJij.nu Settled! - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Roel Vink - WaarBenJij.nu

Settled!

Door: Roel Vink

Blijf op de hoogte en volg Roel

14 November 2010 | Verenigde Staten, Davis

hey allemaal,

Nu ik 2 weken in Amerika zit leek het me tijd voor een kleine update aan mijn kant!

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor het geweldige afscheidsfeest/verjaardagsfeest. Het was een geweldige avond en de ideale manier om mijn reis te starten. Bedankt iedereen voor de onvergetelijke avond!

Op zondag was het dan zover en vertrok ik. Uiteraard na afscheid genomen te hebben van iedereen die me kwam uitzwaaien, wat erg leuk en emotioneel was... De reis verliep perfect en zondagavond (Halloween, wat een beetje tegenviel) kwam ik aan in San Francisco. De volgende dag moest ik meteen vertrekken naar Davis, maar ik heb toch nog wat foto's kunnen maken, die op deze site te vinden zijn. Ik zal later zeker teruggaan om deze stad verder te verkennen.

Nadat ik aankwam in Davis ben ik meteen op zoek gegaan naar kamers, wat nog niet zo makkelijk was. Ik heb 4 dagen lang de ene na de andere kamer bezocht, waarbij er veel tegenvielen. Na bijna een week in een hotel overnacht te hebben, heb ik uiteindelijk een superfijne plek gevonden! Ik zit in een Loft, een soort niet-afgesloten kamer. Het is een beetje ' noisy' maar niks wat een paar oordoppen niet kunnen oplossen :). We hebben hier toegang tot een zwembad, bubbelbad, studieruimte en gym, dus Maastricht, eat your heart out :). De huisgenoten zijn erg aardig en we kunnen het goed met elkaar vinden, gister en eergister hebben we al wat gezellige dingen gedaan samen. We zijn naar de film geweest en de avond erna naar het park, Ondertussen heb ik via de amerikaanse marktplaats mijn kamer prima kunnen inrichten met alles dat ik nodig heb. Hier ga ik het wel uithouden de aankomende 8 maanden!

Mijn eerste indrukken van Amerika zijn eigenlijk alles waar we het eerst aan denken. De auto's zijn groot, het eten is vet/veel en alles is erop gericht om mensen niet te laten lopen. Zoals een drive-through pinautomaat zodat je je auto niet uit hoeft. Echter, California, en meer specifiek Davis, heeft zeer veel mensen die fietsen en weinig overgewicht. Ze zijn hier erg liberaal en de mensen zijn erg aardig en behulpzaam. Het voelt dus nog steeds een beetje aan als Europe, waardoor ik me al prima thuisvoel! Eigenlijk heeft het ook veel weg van Azie, omdat in Davis ongeveer 70% van de studenten een aziatisch uiterlijk heeft. Ik hoorde van een aantal mensen dat ze erg gesloten zijn, maar dat zie ik vanzelf wel.


Mijn stage is nu nog een beetje saai omdat ik alleen nog maar introducties en safety classes aan het volgen ben. Mijn begeleidster is erg aardig en ze heeft me al verteld dat ik maar zo veel mogelijk moet leren in de aankomende tijd, dus dat is erg fijn om te horen! Ik ga een aantal technieken leren die veel gebruikt worden in het onderzoek en ik ga een cursus doen om met proefdieren te mogen werken.

Dat waren zo'n beetje mijn eerste indrukken. Ennuh, ik wil jullie niet jaloers maken, maar het is hier een heerlijke 20 graden. De winters zijn hier ook niet erg koud dus dat is prima. Nu ik gesettled ben ga ik rondkijken naar wat er hier nog meer te beleven is. Ik zal over een tijdje weer een berichtje plaatsen over mijn verdere indrukken!

Groetjes Roel

  • 14 November 2010 - 21:05

    Robert-Jan:

    Roel, top dat je zo'n fijne plek hebt gevonden met leuke mensen om je heen! Hier heeft het de afgelopen 5 dagen non-stop geregend dus geniet maar van de zon daar :P. Heel veel succes nog met de stage en veel plezier met het verkennen van de stad!

    groeten,

    RJ

  • 14 November 2010 - 21:08

    Anke:

    Wauw Roel, dat heb je al allemaal snel geregeld met je kamer, je inrichting en je huisgenoten! Top :) Heel veel plezier, ik blijf je volgen,

    Liefs,

  • 14 November 2010 - 22:13

    Phillip:

    Toffe extra's bij jouw kamer. Vooral het zwembad (zeker dat het niet gewoon een Amerikaanse XL badkamer is?).

    20 graden en zonneschijn zijn natuurlijk prachtig, maar daarvoor heb je geen jaargetijden :P

    Phillip

  • 14 November 2010 - 22:22

    Dirk:

    Dries!!
    Koning, die kamer klinkt als "all u ever wanted"!!! Maar houd nu maar op met ons allemaal lekker te maken over de mooie dingen daar, want anders wordt het steeds jammerder dat ik niet langs kan komen :P.. Leuk om van je te horen en we houden je in de gaten!! Gr's!!!!!!!!!!!

  • 15 November 2010 - 08:07

    Eva:

    Wat een gave taart!
    En wat een lekker weertje daar :-) Fijn dat alles loopt, behalve dan het niveau van je werk de afgelopen twee weken, maar als je begeleidster zegt dat je er vooral bent om te leren dan komt het vast goed. Feestze daar ook een beetje, veel plezier!

  • 15 November 2010 - 10:04

    Martine:

    Goed om te horen dat je al aardig je plekje hebt gevonden :) Super relaxt dat je huisgenoten je gelijk overal mee naartoe nemen, beter kun je niet treffen denk ik! Ik ben heel benieuwd naar de rest van je verhalen, veel plezier, succes en we horen je snel...

  • 15 November 2010 - 10:21

    Daan:

    Klinkt allemaal goed in de oren!...Fijn dat je opstart zo goed gaat..succes met het begin van je stage en spreek je snel! gr

  • 15 November 2010 - 14:10

    Rianneke:

    Klinkt al goed allemaal, fijn dat je toch een leuke kamer gevonden hebt :) Succes met je stage, hopelijk wordt het binnenkort wat interessanter! X

  • 15 November 2010 - 20:03

    Joost:

    "zwembad, bubbelbad, studieruimte en gym"

    Ik gok dat 2 van de 4 veel gebruikt gaan worden ;-)

  • 16 November 2010 - 06:16

    Karen:

    Roelieboeli :) Dat klinkt inderdaad zeer goed en gezellig! Hoop dat je lekker van de bubbeltjes kan genieten!
    Tot snel! xx

  • 17 November 2010 - 11:37

    Prateek:

    Hoi Roel,
    Wat heerlijk om te horen dat alles goed gaat, en dat je een kamer hebt gevonden. Wat een spannende tijd lijkt het me om alles te ontdekken in Davis, en je stage te beginnen.
    Geniet maar van het mooie weer, want ij hebben regen....
    Groeten Prateek

  • 18 November 2010 - 16:55

    Vincent:

    Dries!
    Mooie kamer man, ik ben jaloers. Je bent gemist op het gala maar gelukkig zijn daar ook veel avonturen te beleven.

    Gr's!

  • 27 November 2010 - 21:46

    Guus:

    Hoe bevalt het nu 2 weken later? Hoop dat het werk al wat meer bevalt nu het echte werk gaat beginnen. Klinkt allemaal hartstikke goed daarzo, huisgenoten klink als aardige gasten. Wens je nog veel plezier de komende tijd.

    Heb je overigens ook al een adres waar we eens een kaartje naartoe kunnen sturen?

    Guus

  • 28 November 2010 - 19:50

    Roel Vink:

    bedankt voor de reacties allemaal! Das een goeie Guus, mijn adres is:
    880 Alvarado Avenue #221C, Davis, California, 95616

  • 30 November 2010 - 06:06

    Marianne:

    Hej Roel, op de verjaardag van pa hoorde ik van je zussen dat je het goed maakt in het verre Amerika.
    Inmiddels ligt hier een dun laagje sneeuw en is het koud!
    Bij jou is het warmer zo te zien.
    Fijn dat je je "draai"kan vinden in Davis. Hopelijk wordt je stage gauw minder saai....
    H.groet en veel succes!
    Marianne

  • 05 December 2010 - 15:38

    Inge, Willeke En Joo:

    We komen eraan! We hebben net de vlucht geboekt. Zondag 17 april komen we in San Francisco aan! Binnenlandse vlucht naar New York moeten we nog boeken, dus als je zin hebt om met ons een weekje in New York rond te banjeren, dan is dat natuurlijk helemaal gezellig.

    Liefs van ons

  • 07 December 2010 - 11:57

    Prateek:

    Hoi Roel. Wat jammer dat wij alleen jou konden horen met de Sint. Maar ook al zei je alleen maar "Hallo", het was goed je stem te horen. We hebben je wel heel erg gemist, en zeker je jaarlijkse Guinness boek of records...
    Ik hoop dat je het goed naar je zin hebt. Het zal wel wennen zijn tussen al die Amerikanen. Heel veel liefs Prateek

  • 06 Januari 2011 - 20:38

    Prateek:

    En wij maar wachten op je volgende berichtje...................

  • 07 Januari 2011 - 13:14

    Inge:

    Jaaaaa, wanneer komt je volgende berichtje Roel?

    Is trouwens je laptop alweer gefixed? Kun je al weer skypen?

  • 08 Januari 2011 - 19:50

    Roel:

    hey, ja mijn laptop doet het weer :).

    En ik plaats een berichtje als ik in San Francisco ben geweest en dat is volgend weekend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davis

Roel

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 4993

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2010 - 16 Juli 2011

Stage in California

Landen bezocht: